Önskar mig mer tid...

Kan man få önska sig lite mer tid?
Man hinner ju liksom inte med allt man vill göra?
Vardagen slukar liksom upp allt, FAST det är ju dagarna som går som
är livet..
Just nu önskar jag att vi hade mer tid till att "boa" oss här inne.
det är köket som hägrar - husets hjärta!
Men vi har sänkt våra mål och vårt tempo som ni säkert har märkt...
Målet vi har med köket är att det ska vara färdigt innan jul...

Nu börjar en ny vecka, oj vad tiden går fort.
I morgon är det skola och jobb igen..
Några dagar, vi har en kort vecka nu, vi ska äntligen vara lediga och få
 chansen att GÖRA INGENTING!!
Det ni - vilken lyx - att göra ingenting, få förunnat,,,,
(ok, det finns dom som inte behöver jobba för brödfödan och kan sitta
på rumpan hela dagarna - men uppskattar man då att göra ingenting?)
Hör ni vad frun har djupa tankar i kväll, jag har inte smuttat på vinflaskan,
måste bero på överdosen Alvedon jag nyss tog...)
Nu ska jag packa skolväskor och kanske komma i säng i tid,
ett mål jag har varje kväll, jag gillar ju att sätta upp mål jag,
men det här lyckas jag sällan med!

Kolla in ljushuset, tror jag visat det förut, visar det igen i fall tomten är här
och läser...
"Himlen runt hörnet" har visst fått in nya .....
Dom är fina i höstmörkret!



Senare i veckan ska jag visa ljuskloten jag införskaffade i somras.
Har nu plockat fram dom och placerat dom vid entrèn.
Det var med stor spänning jag kopplade på elen - OJ vad besviken jag blev!!
Ljuset skulle vara "klart" - det kan jag säga att det inte var - det är orange!!
Ser ut som jag har tre stora haloween-pumpor vid dörren, ååå jättebesviken.
Måste åka tillbaka till Elkedjan och prata med dom, vill inte ha pumpor vid
dörren hela vintern, blev inte alls fint...


Kommentarer
Postat av: Petronella

Till Tomten; Köp lyktorna, de är så himla fina som tända. Har alla tre, ser ut som en liten by, jättefint :o) Kram

2008-10-20 @ 03:17:50
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Håller med dig till 100%. Tiden är en bristvara. På helgerna måste man fixa allt som man inte hunnit med under veckorna - så tid för vila och annat kul finns knappast just nu...

Jag vill att tomten kommer med ett sådant där hus till mig också!

2008-10-20 @ 08:12:52
URL: http://hemmaplaner.larssonslounge.se/#home
Postat av: maria

Att ta sig tid för att göra ingenting har tyvärr blivit en bristvara som man närapå måste boka in för att få unna sig.



Hur har det kunna bli så? Helt galet ju. Du gav mig en tankeställare här. Jag har iof sig inte "pinnat" på i den fart jag egentligen önskat, men känner ändå att det INTE är viktigt att stressa klart saker och ting i livet. Det är ju superviktigt att stanna upp då och då för att ta sig "quality time" med familj eller själv. Allt annat kan vänta, så är det.



Trist att inte kloten var som du önskade dig. Hoppas det går bra att byta.



Kramar Maria

2008-10-20 @ 08:58:30
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0