Min handyman!

Hallå, som vanligt är det frun i huset som är inne  och bloggar.
Ska visa er något så roligt, tycker jag...
Min man hävdar ju att han inte är ett dugg intresserad av inredning,
har tar ganska stort avstånd och lämnar över allt sånt till mig.
I bland kan jag få honom att ryckas med i något projekt, väldigt sällan
och väldigt motvilligt!

För några dagar sedan så kände jag för att vara lite extra snäll med honom
och göra i ordning hans matväska. Han har en klassik "könt" när han jobbar i skogen.
Å, vad finner man då, en innovation , en liten inredningsdetal alá skogsnissen,,,
Kolla in..



 Här har han då använt sliran till morakniven, skruvat fast den i ett hörn och
 på så vis skapat ett besticksställ! Wow! Vilken uppfinningsrikedom!
Ni förstår att frun höll på att falla raklång på golvet - helt i chock!
Om ni sedan tittar längre ner , så ser ni inte allt för trevliga spår av gammalt
kaffe som skumpat runt. Där fick ha då lite hjälp med att skura ur och sedan
fick han ett klatschigt underlägg i botten på köntn, ´så nu är den riktigt fräsch.
Men jag blev så imponerad över detta så jag har inte smält det än....
Blev nästan så där tårögd som man kan bli när barnen  kommer hem
med en fin teckning.....ha ha
Min lilla gubbe, tänk, han som hävdar att han inte bryr sig om ordning och reda.. 

Det här var väl ett riktigt intressant inlägg direkt från det verkliga livet,
eller hur?


Kommentarer
Postat av: Petronella

Jajamen...det är de inläggen som är bäst...Kram Petronella

2008-10-15 @ 00:30:28
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Therese

Han kan när han vill! Man ska aldrig sluta förvånas...

2008-10-15 @ 09:10:11
URL: http://persson850710.blogg.se/
Postat av: fru Grindborg

Åh... jag önskar att jag oxå hade en sån där fiffig karl. Men min är bra på andra saker ;-)

2008-10-15 @ 21:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0