Avslöjanden!

Finns inget nytt att raportera på byggfronten,
men jag var lite bloggsugen så jag tänkte avslöja en sunkhörna i mitt hem:



Bakom dessa ljuvliga draperi i vårat sovrum gömmer sig en smärre katastrof..



När vi reglade väggarna i sovrummet/tvättstugan så fick jag en lysande idé,
tyckte jag då, att vi skulle lämna öppet en bit och få  en liten "gå in garderob"
från sovrummet sett. Jättebra idé i huvudet men funkar inte så bra i verkligenheten.
Ser nu att den här bilden inte ser så hemsk ut, inte som det ser ut i verkligheten.
Jag har liksom omedvetet retuscherat den och undvikit fota nedersta hyll-
planet och golvet!!. Tittar ni längst ner till höger så ser ni en annan stor orsak
till varför det är så sunkigt därinne..



.. här ligger gärna familjens lilla gris!
Väljer då gärna att ligga på svarta plagg,  så att håret han lämnar efter sig 
syns riktigt bra. Detta kan man ju undvika om man har dörrar till sin garderob,
men genom draperi kan man lätt slinka in.
Dessutom är det så himmla svårt att hålla ordning på dessa stora hyllor,
plaggen liksom "glider" runt. Det är lätt att vara efterklok, MEN hade jag valt i dag
så hade jag valt vanliga garderober med dörrar som  går att stänga till ordentligt
och korgar man kan hålla ordning i.

Visst är det bara jag som har röriga ställen i mitt hem?
Kan inte tänka mig att det finns hos någon annan, eller??
Vore en kul utmaning, men då måste väl jag visa mitt värsta ställe först,
finns ett värre - det är sant..skrubben i hallen, måste sammla mod innan jag kan visa den.
Bloggvänninor - nån som är sugen på den utmaningen?!
  
Kan också berätta att ängeln har fått liv, här hänger hon nu på en gren i vardagsrummet
och väntar på att jag ska måla hennes ansikte.



Hennes ben blev lite knövliga, men jag har bestämt mig för att det är åderbråck!



Två små pliriga ögon och lite rosor på kinderna ska hon också få.
(Oops, fler avslöjanden, jag som sagt att jag målat färdigt alla springor
på timmerväggarna - inte den här väggen tydligen..)



Pillriga små detaljer på klänningen, tålamodsprövande.
Nästa ängel ska bli en med mörkt hår och röd/vit klänning,
hon ska jobba som skyddsängel ovanför Lydias säng.. 


Kommentarer
Postat av: Kusin Therese

Visst är det lätt att vara efterklok?! Men det är väll inte så konstigt att ni har gjort en del "fel-val" med tanke på hur kort tid ni har gjort allt. Jag är nog inte avundsjuk, men visst skulle det vara kul att få bygga nytt & få bestämma hur allt ska vara. Dock inte på den tiden som ni har gjort det... Och med tanken på alla beslut som måste tas under denna korta tid. Ni har gjort det riktigt bra ändå, dé tycker iaf jag.

2008-10-07 @ 22:04:16
URL: http://persson850710.blogg.se/
Postat av: Fru Grindborg

Vilken rolig utmaning, synd att jag inte bloggar... Hade varit skoj o få visa upp sina fina garderober o välstädade skåp ;-) För du vet ju att här har vi det så fint så :-)

puss o kram!

(förresten, lilla ängeln va lite lik mormor ellerhur? :))

2008-10-07 @ 22:41:35
Postat av: Petronella

Hahaha...det där med katten i garderoben känner jag såå väl igen...mina garderober ska vara hermetiskt tillslutna sedan i nya huset!!! Kram Petronella

2008-10-08 @ 03:50:17
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du är rolig du..."bara jag som har röriga ställen"...Visserligen är det nyrensat till viss del,i kallförrådetFast visst knäcker jag dig när det gäller besticklådan!!!Kramar.....

2008-10-08 @ 09:46:49
Postat av: lisa

Här blev det plötsligt "rörigt" hemma, så jag klickade iväg i all hast.Men det var ju bara ifrån mig, Lisa.

2008-10-08 @ 10:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0