Pinsamt - typ..

10-åring tycker att det "suger" att vi inte har en skrivare -
ja, det är sant - vi har faktiskt inte det!
Man skulle kunna tro att vi är dom enda som inte har en skrivare i
hela landet..så konstigt verkar det - typ..

I torsdags skulle det göras läxor, det forskas i 10-årings klass och 
hemuppgiften var att söka fakta på internet, hemmavid,
och skriva ut, naturligtvis.
Har man då ingen skrivare så måste man ju skriva för hand,
kan hålla med om att det inte blir så kul att skriva av sida efter sida,
tidsödande om inte annat.
Men oj, vad stenålders vi är...
Nog hade jag tänkt att vi ska köpa skrivare..men det kommer ju alltid så
mycket i mellan, onyttigheter såsom mat och täckjackor...och hoppsan
så var det så mycket månad kvar i slutet av pengarna.
Suckarna var många och tunga...
Här var det skrivkramp!!!



Vi har väl inte har prioriterat tekninken så mycket heller.
En fördel med att ha antik teknik som inte funkar så bra,
är att barnen inte blir sittandes framför dumburken utan är tvungen att
hitta på annat. Gäller nog även oss vuxna, för visst är det väl lätt att bli sittandes
en stund när man startar datorn -  tid som skulle kunna användas till bättre saker,
typ gå ut i friska luften!!.
I dotterns ögon så hände något väldigt pinsamt för några månader sedan.
Vi har en dator som är 10 år, funkar inte allt för bra.
Vi ringde därför en kille som skulle komma hit och uppdatera/uppgradera lite.
Han kom.
Skrattade åt oss.
Sa att det inte var något han kunde göra.
Åkte.
Skickade en faktura på 600:-!

"Typ pinsamt eller?" - sa dvärgarna..



PS/ Till dvärgarna: jag lovar, vi ska köpa en skrivare - "typ" snart. Jag vill faktiskt också ha en,
skulle vara praktiskt.  Den ska användas "typ" till läxorna och jag ska använda den när jag googlat det
onödiga ordet "typ" - ska skriva ut vad det betyder!!!/DS
......Nu är det nån som är jättearg på mig för att jag typ har skrivit ett sånt
fånigt inlägg - ha ha..

Kommentarer
Postat av: Annica å djuren

Men hallå där, varför ringde ni inte världens bästa moster??? Jag har ju en alldeles ny. Jag kan ju ha skrivit ut å kört ner eller skickat med bussen skratt



Hälsa kottarna att jag tittat på julklappar idag.



KRAM

2008-11-08 @ 21:45:15
URL: http://www.annicassida.se
Postat av: Kusin Therese

Nä men det har väll varit en sämre period nu, men det går ju som tur är ändå! Ja det känns helt underbart att ha fått en praktik iaf, betydligt bättre än att bara gå hemma...



Det lät som en helt suverän idé, klart att det känns helt okej!



Hur var eran semester? Hoppas att ni hade det trevligt.

2008-11-16 @ 18:59:52
URL: http://persson850710.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0