KATTA-STROF

I går var en tråkig dag hos familjen Marcusson.
Jag har lovat tjejerna att berätta här vad som hände och visa
lite bilder. Dom är så ledsna och skärrade så det är är inte sant!

När barnen åkt till skolan hittade jag vår lilla prins utanför vår altandörr.

Blodig och alldeles bedrövlig.

Med andan i halsen sprang jag och hämtade en handduk.
Jag lindade in honom, han skakade som ett asplöv.
Försökte försiktig undersöka honom med såg inga synliga skador.
Satte ner honom för att se om han kunde gå...det kunde han inte.
Hela tiden skakade han och ögonen var som små springor.
Hämtade telefonen och försökte komma fram till veterinären.
Upptaget, upptaget, upptaget!!!
Tillslut så rusade jag bara ut med honom till bilen och åkte dit.
Nu skakade jag också som ett asplöv och gråten satt i halsen.
Oj, vad rädd jag var! Kom som en total överraskning att man kan ha såna
känslor för ett djur. Hur ska jag fixa det om han går bort!
Han betyder så otroligt mycket för oss allihopa!


Hos veterinären så fick vi hjälp på en gång.
Hon trodde,  precis som jag, att han har blivit påkörd av en bil!
Han blev grundligt undersökt, utan protester.
Skakade fortfarande, förmodligen av chocken så "doktorn".
Han kräktes ordentligt och var alldeles dimmig.
Inga brutna ben men en rejäl smäll hade han fått.
Inre skador? Det vet vi inte..

Efter undersökning och 200 ml dropp fick jag ta hem honom.
Nu väntar vi bara och ser om han kommer att hämta sig.
Han har legat sedan i går. Jag ger honom vätska,  med spruta via munnen,
med jämna mellanrum.
Har försökt få honom att stå/gå men han hasar bara en lite aning innan han rammlar
i hop....

Vår lilla gosegris - vad vi hoppas att du blir bra igen - vi saknar dig!!!



När vi kom hem från veterinären la jag honom på det varma golvet i tvätt-
stugan. Med sina sista krafter har han nu hasat sig inunder bänken...
Han är en väldigt omtyckt lite lurvtuss, han har redan haft två sjukbesök
från oroliga grannar....



Förra veckan när matte var risig pysslade han om mig....
nu får jag pyssla om honom den lilla stackaren.



Ååå, vad vi önskar att du blir dig själv igen lilla-Bubbas



We love you!
Tänk om du kunde prata så vi fick veta vad som hände dig!!

I går kväll hade vi besök av en kille som ska leverera vår ventilation-
när han fick höra vad som hänt så sa han;
"Det finns fler katter" - NEJ - verkligen inte, det förstår ni väl att våran
katt är det finaste i hela världen..för oss..och han går INTE att ersätta!!

Nu ska jag ringa veterinären höra hur vi ska göra med vätskan,
han dricker ju inte själv..tycker han andas så ansträngt också...

HEJ HEJ 
PS/ Visst har ni väl gissat vilken jury det var - just det ; Dansbandskampens../DS


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ursch å fy jag ryser i hela kroppen när jag läser detta!!!!!!!!!! Hoppas hoppas han blir bättre !

Å hoppas vi får höra fortsatt hur det går för honom !

2008-11-19 @ 15:16:45
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: maria

Hoppas kissen kryar på sig!



Vilken sorglig story, men vilken tur att han hade kraft att ta sig hem.



Kramar Maria

2008-11-19 @ 15:48:07
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Sarah

Fy vad otäckt med er katt :-( jätte jobbigt när ens djur blir sjuka och skaddad. Hoppas han blir bra igen.

2008-11-19 @ 16:39:49
URL: http://www.dromhem.blogspot.com/
Postat av: Charlottas hemmaplaner

Jag tror också på att katten fått en smäll av en bil. En av våra katter fick liknande symptom men repade sig efter några dygn. Hoppas att det fixar sig!

Kram

//Charlotta.

2008-11-19 @ 20:15:49
URL: http://hemmaplaner.larssonslounge.se/#home
Postat av: Petronella

Åh vad jag lider med er. Håller tummarna för att han blir bra igen! Han ser så fin ut och det är klart att det finns fler katter men vad spelar det för roll just nu. Vilken urbota dum kommentar. Kram Petronella

2008-11-19 @ 21:03:38
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Cindy

Jag förstår dig, jag hoppas verkligen er fina kisse blir frisk igen. Vi förlorade vår fina Rolf för en månad sedan. Kan inte fatta att det redan gått en månad utan honom. Han var det finaste och mysigaste. Saknar honom så. Jag önskar att ni får ha er kisse kvar os er. Det gör ont i hjärtat att höra er historia. Önskar er all lycka nu. Kramar från oss på Björkbacken.

2008-11-19 @ 21:56:45
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Cindy

Jag förstår dig, jag hoppas verkligen er fina kisse blir frisk igen. Vi förlorade vår fina Rolf för en månad sedan. Kan inte fatta att det redan gått en månad utan honom. Han var det finaste och mysigaste. Saknar honom så. Jag önskar att ni får ha er kisse kvar os er. Det gör ont i hjärtat att höra er historia. Önskar er all lycka nu. Kramar från oss på Björkbacken.

2008-11-19 @ 21:58:54
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Cindy

Jag förstår dig, jag hoppas verkligen er fina kisse blir frisk igen. Vi förlorade vår fina Rolf för en månad sedan. Kan inte fatta att det redan gått en månad utan honom. Han var det finaste och mysigaste. Saknar honom så. Jag önskar att ni får ha er kisse kvar os er. Det gör ont i hjärtat att höra er historia. Önskar er all lycka nu. Kramar från oss på Björkbacken.

2008-11-19 @ 22:00:29
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Cindy

Oj va det kom många :-)

2008-11-19 @ 22:07:19
Postat av: Annica å djuren

Hej å hå va va lessen man blir. Ååå ja undrar om eran "ventilationskille" har haft nå djur. Vet inte hur många ggr jag hört att de ju BARA en......... Dom ska bara veta hur sorgligt de är. Jag hör fortfarnade Renjas tassar ibland å ser Igors skugga brevid mig då ja ä ute.. Å när man sitter uppe mitt i natten, mitt i veckan å väntar på att katterna ska komma in, då ä de inte BARA ett djur. Ibland önskar jag att jag inte hade några, för alla måste ju troligtvis bort före mig................

Hälsa lilla Bubben att vi tänker på honom.



Kramar från oss

2008-11-20 @ 14:44:09
URL: http://www.annicassida.se
Postat av: Kusin Therese

Fy vad TRÅKIGT! Ja det är väll klart att det finns fler katter men INGEN som är lik den ni har, alla är ju unika precis som vi människor. Klumpigt sagt av ventelationsgubben. Vi håller tummarna för att han kryar på sig.



Sköt om er!

Kram

2008-11-20 @ 18:47:04
URL: http://persson850710.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0