I nöd och lust!

Hallå - frun i huset är!

I nöd och lust har vi lovat  .....är det här nöd eller lust? 

 
I nöden prövas i alla fall vännen! Min bästa vän /mannen/ hade chans att göra sig av med mig 
i morse, han satt i traktorn och jag stod i korgen och målade...
Grannen kom förbi - han trodde nog att mannen skulle vara klok nog att behålla mig tills huset var färdigmålat -
det tror jag också! Min "vän" passar dock på att höja upp mig alldeles för högt med jämna mellanrum,
tills jag skriker som en gris! Han tuffar liksom till sig när han sitter säkert, men han ska nog få igen!!

Alla som känner mig,  vet vilken otrolig höjdskräck jag har, det här är verkligen en pärs!
Korgen är jättestadig och jag litar på han som kör, men i alla fall-....huuu.
Skulle aldrig fixa att klättra på en ställning.
Huset har fyra "nockar",  nu har jag varit uppi tre av dom - är nöjd med min insats!

  

Hade satt som mål att hinna hela framsidan i går - det satte vädret stopp för.
I dag regnar det också till och från, snart är min "lediga" vecka slut...
Får be till vädergudarna om en bättre helg!



Familjens vaktmästare var den enda hjälp man hade i går, han ställer alltid upp!



Andra i familjen njöt av livet och bara myste.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0