Kollo på bygget!

Hallå, frun i huset är här igen!

Inget nytt att rapportera. Den här veckan är frun ledig från jobbet och herrn jobbar
sista veckan innan sin semester.
Vi jobbar naturligtvis på här hemma,
men lite lugnare blir det för vi har nämligen ett litet sommarkollo här i veckan.
Vi har två små extra kottar och vi ska försöka hitta på lite roliga saker
med alla barnen.

Mellan varven ska frun pillra på med den sista målningen på garaget.
Dörren och fönstren kommer i morgon.

Herrn har börjat med trädäcket i kväll, bra!!
Vi siktar på att få det färdigt så vi får grilla till helgen!


Här följer lite bilder på "almose-rabatten"
frun har fått till....



Här, i änden av våran kulle, har alla perenner jag fått hamnat.
Här får dom stå tills vi hittat ett permanent ställe åt dem.
Hoppas bara dom överlever!



Det här är en trädgårdsiris, har fått lära mig det i dag!
Vilken sort vet jag dock inte, någon annan som vet?
Den är gul med lite lila och lite vitt i. Visst är den otroligt vacker?
Hoppas verkligen att dom överlever! Har fått dom av min syster Maria,
hon har en hel rabatt full - hel läckert!

Kommentarer
Postat av: Kusin Therese

Så du fick ner det till slut, bra jobbat! Fick du till det för hand eller blev det en grävare? Sköt om er.

2008-07-07 @ 20:45:54
URL: http://persson850710.blogg.se/
Postat av: lisa

Sommarkollo!!!! Trodde det var "barnarbete" på gång.....ha,ha...Lycka till med trädäcket och hoppas ni får er grillkväll till helgen. Underbara liljor för övrigt....

2008-07-07 @ 22:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0