Full fart på ranchen!

Vi har inte bloggat nu på en vecka - dåligt!
Men vi har jobbat på desto mer!

Mannen har spikat knutbrädor m.m på garaget (allt "finlir") och frun har gått
efter och målat.
Han har också gjort klart soldäcket, blev väldigt stort och fint.
Till det ville vi ha ett insynsskydd,  vilket frugan åkte i väg för att inhandla i lördags.
Baxnade dock när jag såg vad dom kan ta betalt för dom!
Vi behövde två sektioner, för dom ville Beijers Bygghandel ha 1.690:- - LÖJLIGT!!
Blev BYGG MAX där jag inhandlade läkt och reglar 45x45, summa sumarum blev 370:-.
Efter lite debatt därhemma kunde vi enas om hur det skulle se ut (d v s han gick med på 
mitt förslag), lite pyssel och nu har vi ett fint insyns skydd som vi är riktigt nöjda med!

I dag har vi haft goda vänner på besök som hjälpt oss att få ner träden i jord.
Minigrävaren vi lånat var en jättebra hjälp i dag, och tydligen väldigt kul att köra,
en del av oss har sett jättelycklig ut hela dagen....

Det här med trädgården är ju det som vi känner att vi inte riktigt behärskar,
men då kommer alltså dessa pärlor och styr upp det hela!
Vi har i dag fått ner dom träd jag köpt plus två pilträd som inhandlats i morse.
Dom är planterade efter konstens alla regler, har t o m fått bevattningsrör nergrävda vid roten,
så nu håller vi bara tummarna för att dom ska trivas!
Tack snälla Ann-Sofi och Peter för all hjälp, utan eran hjäp hade vi stått kvar där ute och surat än!!

Finns mycket jag skulle vilja visa på bild i dag - men kameran har gått sönder!
Får se när vi kan fixa det!

Vi är så otroligt trötta och  less på allt arbete kring detta hus -
nu önskar vi oss bara lite semester från allt!!!
Får se om det kan bli lite av den varan i slutet av veckan.......god natt!


Kommentarer
Postat av: Annica å djuren

Jaa suck de ä skillnad på folk å folk. Inte får JAG hjälpa till nått sur Ä jag slarvig eller ??? Har iaf varit å märkt ut vita lupiner å lite till. Jag nejlar lite kort sen. Du skulle ha kommit hit själv, de finna ALLA de möjliga färger. Siv ville ha rosa (finns inte här) så du kan ju ta nå frö om du hitter.



Har städat bilen i flera timmar idag. Tror inte det finns ett hundhår i den SKÖNT



Hoppas vi ses i helgen



KRAM

2008-07-14 @ 22:39:22
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Bork
Postat av: Annica å Figge

SKRATT å TACK för den bilden. Fult kort men glad överraskning.



KRAM

2008-07-15 @ 23:13:24
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Bork

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0