Livet på en pinne!

Förkylningen håller fortfarande ett stadigt grepp om oss!
I går tog jag en sjukdag- den sov jag bort.
I dag har en liten piga legat hemma.
Nu är det längesedan vi var riktigt pigga! Tråkig tid att vara sjuk..
Det händer ju så mycket kul i skolan just nu, både för mig och för barnen.
Man pyntar, pysslar och övar på luciatåg och julspel, adventstid är en mysig tid i skolans värld!
Nåja, vi får hoppas att vi får ha turen att vara friska under jul i stället.

Dåligt med ork hemma på kvällarna, men lite pyssel hann vi med i helgen.
Köket är nu färdigt, så när på lister mot bänkskivan och en glasskiva som ska sitta bakom
spishällen. Var förbi hos glasmästaren och beställde den i förrgår.
Bad honom borra hål i den så den blir lätt att dra fast, tror det kommer att bli kanon.


Lite bilder från helgen ...



Flickorna fick hjälpa mamma att måla trähjärtan...



..när dom fått färg fick dom "polkagrissnören" .
Vi fyllde den gammla mjölkhämtaren med granris och hängde upp alla hjärtan..
(Ägna ingen tid åt att studera den ofärdiga köksväggen..)



Hinken fick låna hjärtat från Lisbeth Dahl..
"Inrednings-blogg-vänner" - finns det någon svensk nätbutik som säljer
Lisbeth Dahl, har bara hittat en dansk???




Två hyllor kom upp i köket...



Under hyllorna har jag trätt pepparkakor på en tråd, dels för att det blir så fint,
men mest för att det doftar så gott. Dock har antalet minskat stadigt,
ingen vet vem som äter upp dom, en del säger att det är katten??



Dom söta julmuggarna fyndade jag förra veckan i den exklusiva butiqen Rusta,
endast 5 kronor styck!!
Visst är dom söta?


Kommentarer
Postat av: Petronella

Hejsan!

Hoppas tårarna torkat nu :o) Vilka supersöta muggar. Nu blev jag sugen på en tomtelatte. Hur är det med Mysans beundrare?? Han kanske övergivit henne för Lia, de har ju mer äktenskapstycke, hihi....eller så kan han ha två!!

Lisbeth Dahls stickade strumpor med bollar på skulle jag vilja ha...de är så mysiga. Jag vet inte heller riktigt om någon säljer hennes saker på webben. Måste ju undersökas. Säger till om jag hittar nåt. Krya på er! Kram Petronella

2008-12-10 @ 18:07:57
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Lia

Mja på dej Comviq! Kände jag måste klia av mej lite på tangenterna. Det har hänt nåt skitajobbigt. Har ju kliat i öronen ett tag vettu och nu var husse o jag hos en hemsker tanta som tog tops låååångt in usch och det visade sej att jag har några attans KVALSTER i öronen VA...jag som är SÅÅÅ renlig av mej. Så nu måste alla vi behandlas med medicin. Jag säger då det. Men det är ju skönt att få väck dem innan vi flyttar ner till huset i allafall. Just det det är jag lite orolig för...jag har ju inte själv sett hur det ser ut...nåja får väl lita på matte. Hon säger det kommer att bli toppen!! Nej nu ska jag ta lite torrfoder tror jag. Kurr på dej...Mysan hälsar! Lia

2008-12-11 @ 23:10:45
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Therese

Jag vet inte det jag, men jag blir TOKIG av att inte göra något. Sen är det rätt så kul att pyssla på med bakningen, iaf så länge som det uppskattas av fikagästerna. Ni får väll titta förbi på en fika någon dag framöver, under jullovet kanske. Om ni får något lov.



Ja det känns rätt bra att det börjar rulla på efter många om och men. De har dock inte kommit fram till vad det beror på. Vilket idiot, så ung och förtidspension... Det förstår jag mycket väll att du inte tyckte om, jag tycker att det är den absolut sista utvägen. Än om man bara kan jobba några timmar i veckan så är väll det bättre än ingenting alls!



Hoppas att ni haft en trevlig helg!

Kram



2008-12-14 @ 19:49:07
URL: http://persson850710.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0