Utvisad eller invisad..

Hallå!

I kväll rensar vi vidare på tomten och lastar alla byggrester som vi skall köra upp till Åsele.
Jag tänkte att vi skulle hjälpas åt så går det fortare.
Vi måste rensa bland allt virke som ligger, en aning blandat..
Skall allstå sorteras, samma sort i samma hög. En del ska vi ha kvar här och
en del skall i väg. Vi hade inte sorterat länge (och jag gjorde verkligen mitt bästa)
förrän mannen säger " Du, jag tror det går fortare om jag gör det här själv,
gå in du". Jaha, utvisad blev man, eller invisad..
Jag håller alltså katten sällskap, han jobbar vidare och barnen är hos moster.'
I morgon bitti åker vi till Åsele.



Det här allvarliga jobbet klarade tydligen inte en kvinnohand av..



I virkeshögen fanns det rester av takpanelen.
Då fick jag en uppenbarelse! Den ska vi naturligtvis sätta på gästtoan.
På väggen bakom möblen,  vägrätt och måla blankvit.
Kan väl inte vara omöjligt....
Gäller bara att alla går i gång på idén!

I dag har vi även varit  på loppisrunda, en av oss njöt fullständigt och den andre gjorde
en väldigt snabb sväng och gick sedan ut i bilen... .
Jag gjorde ett jättefynd!!!. Ska visa det senare.

Funderade i dag på hur det var förra året den här tiden.
Tänk då fanns här ingenting. Vi hade inte ens köpt tomten. 
Känns oerhört länge sedan...


Oktober 2007 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja jag är ju oxå svag för turkost och rosa rosa rosa!

Men jag gillar mycket färger i allmänhet å mönster!

Men precis som du säger så vänder man å vrider på saker å ting å så får man göra om om ett halvår igen . (Nog för att jag tycker det e kul men kanske lite onödiga pengar bara för att man yrar runt)

Ja du katter e inte det lättaste. Men jag har ett trick som brukar gå bra. vet inte riktigt hur jag ska förkara men ska försöka.

Katten står på golvet och jag pressar ihop mina ben å så backar jag in katten mot mina ben ( å e dom mycket bråkig så håller jag fast katten mellan mina ben med rejäla byxor så gör det inget om det klöser)



SEn öppnar jag munnen å snabbt stoppar in tabletten längst bak på tungan (det är här det gäller att våga stoppa den långt bak på tungan utan att den trillar ner i strupen)

Och stänger munnen å håller ihop munnen å kom ihåg att hålla huvudet med nosen uppåt hela tiden så inte tabletten åker fram.



Sen skyndar jag mig att stryka på halsen liksom ända från underkäken och ner över struphuvudet ganska så hårt gång på gång .

Då kommer katten automatiskt att svälja för det blir en sväljreflex.



Hoppas att du fattade brukar då funka men jag har ju gjort det ett antal gånger!

Men om du gör allt det där snabbt å våga lägga tabletten långt bak.. så kommer det nog att gå bra!

DU har ju 19 dagar att öva på hi hi!

Fråga om du inte fattade min förklaring!

2008-08-08 @ 22:33:51
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Emma och Irene

Ni...eller kanske du har verkligen sinne för inredning. Så fint ni fått! Imponeranden snabbt går det också. Mamma och jag är inne och kikar runt lite på er sida.

2008-08-09 @ 14:51:55
URL: http://nyanget.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0