Nya loppisfynd!

Måste visa mina nya fynd!
I går smet jag och lillhönan från alla sysslor och gjorde en loppistur.
Jag vet att många har svårt att förstå tjusningen med loppis,
men för mig är loppis något helt underbart.
En stor avkoppling!  Spänningen,  kommer jag att hitta nått fynd i dag?   
Kanske hitta något man letat länge,,,? Och kanske hitta det för lite och ingenting!
Gå in på ett proppfyllt loppis och strosa sakta bland alla saker.
För mig är det inte en massa hyllor och bord med "rat" (mannens ord)
För mig är allt en möjlighet. Ganska fort kan jag "scanna av" och se om det finns något
intressant.  Han , min man alltså, saknar också förmågan att se hur en sak kan bli efter man
har fixat till den, det ser jag ju på en gång, möjligheten till förändring. Ska visa vad vi fyndade i går
och även visa några gammla fynd, en del har ni redan sett...
Tror jag ska göra en kategori  /loppis/  här på bloggen, får se.



En jättefinbricka, underbart mönster: 40:-
Två små fat, ska användas till ljus; 10:- st.
En fin skål med sked till strösocker, lite "dyr" men den var så fin: 80:-



Brickan ska stå på det gamla fina köksbordet som jag inte har hittat än,
letar vidare...

Lite gamla loppisfynd; 



Sockerlådor för 5:- styck, har köpt några stycken och lagt på lager..
Kan alltid göras något fint av.



Kistan vi har  i vardagsrummet är det bästa fyndet jag gjort på länge -
gillar den så mycket. Brun och ful var den när jag köpte den, men otroligt
charmig. Krävde lite arbete men blev så bra. 200:- fick jag ge för den.



Lillys skrivbord, nog var det värt 80:-. Hade letat ett skrivbord till henne,
i rätt storlek, så länge. Stolen köpte vi också den kostade 90:- men var
fräsch i färgen och fick bara nytt tyg. Bordet fick en omgång svart färg och
fina porslinsknoppar från Indiska.




Ännu en låda och en gammal sliten stol.
Stolen står ute året om, till jul brukar den få bära en gammal hink med granris.



Bänken - det är nog det mest användbara fynd jag gjort.
Den har vi verkligen använt! I bland står den ute, vid alla kalas, när vi behöver
många sittplatser, hamnar den i köket, jättebra! 40:- kostade den.
Den var rostig och ful, borstade av den med stålborste och spraymålade.
Tyget är lätt att byta, det här är nog den tredje varianten tyg den har hos oss



Att jag alltid letar saker att plantera i har ni säkert redan förstått.
Tycker så mycket om blommor och man kan faktiskt plantera i nästan allting..

Nu har jag visst haft för lång rast - måste ut och jobba...Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Erika Selin Åsele

Hejsan! Det är spännande och inspirerende att "titta" in hos er. Du verkar få till så mycket av så lite.Du är duktig du!

2008-08-31 @ 21:42:25
Postat av: frun i huset

Men hallå Erika Selin, vad roligt att du tittar in!! Så roligt att höra av nån hemmifrån - känns som om man bor väldigt långt borta....hemlängtan mellan varven...Hörde att Lilly varit och handlat hos dig! Sköt om dig!

2008-08-31 @ 22:52:25
Postat av: Annica å djuren

TACK för en underbar dag, som tyvärr jag oxå tyckte var allt för kort. Vi måste göra en långhelg snart. Tack för alla inspererande inlägg å telefonsamtal idag.



Miss U



Kramen

2008-09-01 @ 00:11:07
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Bork
Postat av: Anonym

Åååååååååå så underbart fint ni har det du e ju toppen duktig på att inreda!!!!!!

Precis sån där stil som jag gillar men har som fastnat i våra "gammla" grejer om du fattar

2008-09-07 @ 01:05:52
Postat av: Lovisa

Ja det ovan var ju i från mig!!!

2008-09-07 @ 01:14:46
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0