Nya löften och sjukstuga...

Om mannen hjälper mig att  bygga köksön så ska jag baka och samtidigt se lika go´
och glá ut som Leila (ni vet hon som bakar på TV -  ständigt leende)...
Ett löfte som vid ett svagt tillfälle föll  över mina läppar....
Jag är ju inte speciellt bra på det där med bakning,
och för det mesta så blir jag på väldans dåligt humör av det.
Och många gånger hamnar det i soptunnan.
Men jag är ju bra på så mycket annat, eller ?? Vill tro det i alla fall!


I dag har det inte skett några storverk på det här bygget.
Mannen har fraktat kojan till Åsele, tog hela dagen.
Jag har varit till vetrinären med lilla Bubben som har opererat örat.
I morgon fortsätter röjning och bortfraktning av "rat".
Efter det har hängrännorna högsta prioritet, får driva på varandra lite nu
så vi får det klart under helgen!



Nu har vi det riktigt höst-mörkt på kvällarna.....lite dystert...
men då kan man tända ljus igen - och det är ju så mysigt!
Dom här fina ljuslyktorna har jag faktiskt fyndat på Coop!



I kväll har vi haft en liten bebis i huset.
Man är inte så tuff när man vaknar upp ur narkos...
Snark.....Älskar att bli buren i vanliga fall och i kväll var det ännu härligare! 


Kommentarer
Postat av: Petronella

Näe stackars kissen! Tur med snäll matte som bär:o) Snygga lyktor, gillar färgen! Kram Petronella

2008-08-08 @ 00:34:56
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Oj oj oj så bedrövlig man kan se ut! Stackare!

2008-08-08 @ 09:43:49
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Annica å djuren

Å lill Comviq snyft Ska bli intressant att höra hur de går att få i honom medecinen. Nu ska vu gå ut å rasta hundar. SKÖNT. Blir lite tidigare nårnar då Lydia hänger med. Annar shar nog inte jag å Lilly varit vaken än,



Vi hörs



Kramar från oss

2008-08-08 @ 10:01:13
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Bork
Postat av: Fru Grindborg

Hallå där!

Oj va ni jobbar o sliter... tror vi måste komma på besök snart. Stackars Stisse måste ju få lite nybakt. :) Ska göra några go´bullar åt han, hälsa han det, så kanske du får hjälp med den där ön du skröt om att du minsann skulle fixa själv :)

Såg att båda brudarna verkar va hos moster, va roligt för henne :) trist för dig bara, o inte ha "lill surrhönan" runt fötterna hela dagarna, eller....? :)

Puss o kram, vi ses!

2008-08-08 @ 10:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0