Ny vecka, nya möjligheter...

Hallå!
Ny vecka igen.
Vardagen är här på allvar, vi jobbar och hinner inte mycket kring huset den här veckan.
Vi blev i alla fall klar med alla hängrännor i helgen, och det var jättebra för i natt har vi haft
ett riktigt regnoväder med tillhörande åska.
Till helgen hoppas vi kunna börja med plattläggningen sedan måste vi ge oss på
att så gräsmattan, hög tid för det nu.
Vi blir inte sysslolösa än på ett tag.

I dag har jag varit till Ortopedteknikern och hämtat ut nya walkingskor -
som att gå på moln!!!
(har gamla diskbråck som spökar och pronerar jättemycket på hö fot,
därför har jag fått hjälp med vettiga skor).

Nu till dagens fundering;
Ortoped tekn tycker att jag ska prova ett par MBT som arbetssko,
någon som har såna?
Många med rygg- knä- och värkbesvär har tydligen blivit hjälpta efter några månaders
användning. Pratade med en tjej som använt dom i åtta månader och hon var i stort sett
besvärsfri från sina ryggbesvär..skulle vara roligt att höra mer
Känner mig lite tveksam, lite svåra att gå i, men det skulle vara en vanesak.



Lite läskig är den, känns som om man ska tippa bakåt.
Man rullar liksom fram, då minskas påfrestningar på rygg och leder
samtidigt som aktiviteten ökar i musklerna. Man får även en förbättrad
hållning. Mer att läsa: www.swissmasai.se
I sportaffären kostar dom ca 2.900:-, genom landstinget 600:-!

Nu har ju denna ortoped tekn, som absolut tycker jag ska ha såna, lovat
mig att jag ska känna stor skillnad och få mindre ont.
Om jag nu tippar baklänges och slår i huvudet, får en hjärnskakning,
inte kan sköta barnen eller laga mat, då borde väl hon komma hit och
hjälpa mig, eller hur?


Till mina systrar Maria och Annica; det är sällan vi gör något tillsamans, känner mig
rätt så ensam här borta, borde vi inte åka på något kul en helg?
Gubbarna kan ju få följa med och betala.
"Se o sov" i Umeå kanske?

Kommentarer
Postat av: Fru Grindborg

Tänkte bara säga att min svärmor har sånna där fräsiga skor. Hon gillar dem skarpt! Hon o du är ju rätt lika, så de kommer säkert o funka fint för dig oxå ;-)

2008-08-18 @ 20:59:10
Postat av: Annica å djuren

Halleloj!



Om ortopeden lovar att du ska få bort smärtan i ryggen så har du väl inget att förlora? Om du skulle ramla å göra illa dig så kanske inte ryggen känns? Barnen kan jag alltid hjälpa till med eller vem vet du kanske får en hemhjälp eller personlig assistent?



JAAAA jättegärna en syskonhelg. De gillar jag. Nää inga gubbar, då tar ju Roger alltid å plats. Blir så bökigt oxå om vi måste fixa barn/hundvakt.



Vi får höras mer.



Massor med kramar å tankar

2008-08-18 @ 22:58:38
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Bork
Postat av: frun i huset

Hmm, den översta komentaren komenterar jag inte..

Annica, du har rätt, om jag faller baklänges och slår mig rejält så kommer jag glömma ryggen!Och en härlig assistent här hemma, manlig såklart, vore ju inte dumt. Ska nog prova ett par ändå...

2008-08-18 @ 23:06:01
Postat av: Petronella

Hejsan! Vilka fräsiga skor. Ser sköna ut iallafall. Testa tycker jag...Kram Petronella

2008-08-19 @ 00:00:51
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Maria

Blir kul och höra när du provat skorna. Ja jag håller oxå med de skulle vara kul med en syskon helg. Det får vi fundera vidare på, finns ju mycke kul man kan göra.

2008-08-19 @ 10:00:36
Postat av: jenny

funderar själv på ett par. Tycker inte de är så snygg men till jobbet spelar det ingen roll, hellre fula skor än onda ben.

En arbetskompis har ett par och säger att det är deom bästa hon köpt.

2008-08-19 @ 16:34:44
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag var å prövade dom där i veckan lite annorlunda men jag tror på dom !

2008-08-27 @ 23:23:41
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0