Markiser!

I dag fick vi en överraskning när vi kom hem!
Markisfirman hade varit här och monterat alla markiser, ja eller nästan i alla fall,
terassmarkisen återstår.
Vilken lyx att något blir gjort på huset,  utan att vi själva gör en insats -
tänkt om man fick ha det så hela tiden...

Tyckte att färgen inte riktigt var som jag kom i håg..? Eller som jag tyckte den var på provbiten..
Svårt att se på ett litet vävprov hur det skall bli som färdig markis.
Just den här väven var ny för i år, och fanns ännu inte uppsatt på något hus
i stan, så det gick inte att snoka runt och titta hos någon heller.
Å andra sidan har vi nu något som ingen annan har,,,ännu..
Har sett samma väv, med samma rand på många hus, fast med en mer vinröd nyans..
Nåja...nu ska vi vila in formen och göra ett rejält ryck i morgon..





Kommentarer
Postat av: Petronella

Hejsan! Vilka fina markiser, snyggt med ränderna. Ha en trevlig helg! Kram Petronella

2008-08-22 @ 23:43:34
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Karin Fröier med syster till Figo

Hej!

Å, vad jag blir imponerad av ert bygge, vad ni är duktiga! Det blir mycket fint,måste nog ta en sväng förbi ert hus.

Kram Karin

2008-08-23 @ 00:25:50
URL: http://karinkanin.se
Postat av: Annica å djuren

Åååå va hemtrevligt de blev med markiserna. Skönt att få nått gjort i rätt tid utan strul.

Får höras i veckan. Roger ska ju gå prov med Figge i Ö-vik på lördag. Får se om jag får hänga med eller om dom vill ladda på sitt eget sätt. Tänkte jag kunde vara hos er under tiden försöker se söt å snäll ut. Skulle behöva en grej på Myrra.



Kramelikram

2008-08-24 @ 14:04:07
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Bork

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0