Fullt spinn i hjärkontoret!

När hösten kommer så kommer en stor inredningsiver!
Nu har jag så många projekt på gång så jag önskar jag kunde dela på mig!
Vill ju naturligtvis att allt ska bli klart NU, eller helst i går!!
Vi har ju det vi måste göra; el till garaget, gräs, plattor och trappor...
Men det är ju liksom inte det roliga!
Visst, jag vill ha det gjort, och längtar tills det blir klart, MEN jag vill ha tid
till att vara inne och pyssla..
Vill egentligen börja med köket, där är vi lite oense just nu, mannen och jag.
Jag kommer  ju att  kunna fixa det själv, förutom elen som måste dras om där vitrinerna satt..
Men jag vill ju veta att han kan "backa" upp mig om jag kör fast..
Han vill inte göra det just nu, tycker det räcker med det vi har ute och att vi kan vänta
med köket tills det andra är klart. Det låter klokt. Men inte kul..
Får se om jag börjar riva när han är borta...
Vi var ju så dumma att vi satte kaklet efter väggskåpen, fick därför kapa kaklet under skåpen.
Nu när skåpen är borta så blev det ju lite tokigt.
Nu skiter jag i det, vi gör som jag ritat och som vi tänkte från början.
Ner med kaklet (jag förlorar några kronor där, men det är inte värre en en kväll på krogen..)
upp med panel och öppnahyllor.
Låter enkelt eller hur...?
Undrar när jag ska börja? Om jag har många projekt på gång jobbar jag bäst,
borde  förmodligen sätta igång samma dag som vi börjar med gräsmattan...

Blev ingen hissgardin i dag. Den fanns inte som hissgardin, bara som "rull-upp".  
Måste nog köpa den ändå känner jag, blir ju fin i kontoret, har ingen gardin där än..
Men det blev ett  fynd till Lydias rum, en kudde,   Gripsholmskopia för endast 125:-,
gillar deras fina grejor!



Kopia förresten, vet inte det.
Den både känns och ser ut i tyget som dom grå jag har i hallen.
Kanske en andra sortering? Köpte den på en konkursförsäljning.
Frågade inte, betalade och sprang glad i hågen ut - man kan köpa kortvarig lycka!



Det här överkastet, också Gripsholm,  finns
hos www.nogautvalt.se.
Visst är det fint? Det önskar sig Lydia till sitt rum...tycker mamma.


Kommentarer
Postat av: Petronella

Hejsan! Hoppsan, var inte meningen att få dej att gråta ;o) Nä skämt o sido gråta kan vara en riktigt bra ventil ibland när saker känns lite för mycket. Det är ju inte så konstigt om du är trött efter ert maraton-bygge. Och vet du...det får man vara faktiskt...Lite kul att du har huvudet fullt med ideér, det ger en annan hopp om livet..för om du orkar ha ideér efter ert maraton så borde jag med kunna ha lite energi kvar sen när vårt är "klart". Du, förresten så var kudden var jättefin oavsett om den var orginal eller inte :o) Kram Petronella

2008-08-26 @ 03:13:22
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0