Barn, bad och bär..

Hej!

Den här bloggen startades av oss hösten 2007.
Syftet var att dokumentera bygget av vårt hus.
Allt eftersom huset har blivit färdigt så har det även handlat om andra
saker här på bloggen...
Tycker helt enkelt att det är så kul att blogga.
Så till alla er som bara är intresserad av detta som husblogg - ni får stå ut,
det kommer även att  handla om annat än bygget.....
......nu när det äntligen finns tid över till annat - ibland..



Jag monterade ner överskåpen i går.
vilken skillnad det blir på bänkytan, tänk det var ju så vi tänkt det från början.
Nu får ni tänka att det bruna skåpet är uppbyggt/inbyggt och vitt.
Från skåpets gavel och längs med hela väggen blir det två öppna hyllor,
ovanför dem ska det hänga ner två små lampor..
Blir alltså att tapetsera om den väggen, hur det blir med kaklet vet jag inte än...






I dag har jag varit upp till Åsele och hämtat hem en av döttrarna.
När jag kom fram så hade syrran värmt upp badtunnan, snacka om lyx,
där låg vi och vräkte oss i det varma vattnet lääängeee...
Annica och Lydia hade även bakat en kaka som vi fikade där i tunnan....
Fick naturligtvis en ny idé. Vi ska ju förlänga trädäcket längs hela baksidan av huset -
vi ska ju naturligtvis sänka ner en badtunna där. Tänk att bada vid tolvslaget på nyårsafton!



Innan vi åkte hem tog vi en tur i bärskogen. Ville plocka lite hjortron.
Min andra syster Maria, som också bor i Varpsjö,  är duktig på att hitta bär. 
Hon var var inte riktigt  i  form för att gå i skogen, annars hade hon säket kunnat
visa mig några bra ställen. Nu blev det bara dom ställen Annicka visste av, 
och vi fick verkligen jobba för att få i hop 1 kg.
Att vi inte fick i hop så mycket gör inget, halva nöjet är ju bara att få komma
ut i skogen, njutbart, när hinner man det mitt i vardagsstressen och arbete..

Har försökt att höra mig för om nått ställe att plocka hemmavid,
men det är svårt. Man kan verkligen tro att det är riktigt guld!.
Alla verkar vara jätterädda att avslöja sina "smultronställen".
Då spelar det tydligen ingen roll att man redan har plockat det man behöver själv, 
eller att man överhuvudtaget inte vill plocka!!
Men visst är det väl bra för tillväxten att man plockar rent, eller??
Hur som helst så blir det väl ett par burkar sylt av det här.
Vi är ju  tre stycken i familjen som älskar hjortron,  så det brukar bli slagsmål om
den sylt vi får i hop!



På vägen hem åkte vi förbi mamma och pappas stuga i Svedjan.
Det är alltid mysigt att komma dit. Lydia ville kolla om det fanns någon fisk. 

Kommentarer
Postat av: Fru Grindborg

Suck!!! håll dig hemma ett tag nu ,så du inte får fler idéer....

2008-08-12 @ 21:54:55
Postat av: Frun

Puss, fru Grindborg, tack för senast!

Hälsa pullover-maffian, hoppas jag inte skrämde dem!

2008-08-12 @ 22:07:09
Postat av: Sara Small Town

Helt rätt, självklart ska du blogga om allt som du känner för. Trots allt, även fast man bygger så är det mycket annat som händer runt omkring en och de ger ju i sin tur inspiration tillbaka till bygget, så allt hänger ju ihop. Själv så gillar jag när en blogg är lite mer personlig, än en ren husblogg.



Min blogg började också som ett sätt att dokumentera resan med vårat gamla hus och vårat drömprojekt, en tillbyggnad. Men bloggen startades även för att visa lite om hur livet i småstad kan te sig. Nu är bloggen lite bredare än så och skriver även om det som sker i vårat familjeliv och om allt som inspirerar mig!



Ni har verkligen ett vackert hus och jag kan ana att ni i framtiden kommer att få en fantastisk trädgård!



/Hälsningar

Sara Small Town

2008-08-13 @ 11:05:59
URL: http://smalltownstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0