Köket är här!!

Nu har vi fått tillbaka vårt bredband igen - men inte av Telia..
Efter många påtryckningar och nästan en veckas väntan,  så gick mannen själv ut och lagade
den avgrävda kablen - i bland är det bra att ha många talanger! Nu är vi rätt så sugna att ringa
till den oförskämda människan på Telia och tala om att han kan ta bort vår felanmälan...
Men det är väl bäst att vara snäll, tomten ska ju snart komma..

Köket är här! Många kartonger var det..
Mannen, som ju har tagit tre dagars semester, har hunnit lägga en del golv.
Vi har även satt i tre-glasen, även dom som var trasiga, vi får ha dom tills nya anländer.
Frun gjorde några intensiva målartimmar efter jobbet och har hunnit färdigt det näst sista taket och
näst sista väggen. -Vi vill ju gärna ha klart med all målning innan vi lägger in golv i respektive rum.

Kaklet till badrummet beställde vi i måndags och det ska komma på fredag.
Till det stora badrummet har vi anlitat en kakelsättare, han ska förhoppningsvis komma
på lördag. Den lilla gästtoan och hallgolvet ska vi klara själva.

Nästa stora fundering är ventilationen..
Ventilation är ju inget det känns riktigt kul att spendera dyra pengar på,  men det  är
ett krav , liksom handikappanpassning, i nya hus. 
Nu verkar det också bli mycket dyrare än vi kunnat tänka oss,
men det är bara att bita i det sura äpplat, det måste göras! 
Vi har i alla fall klart en ritning på det nu och det är på gång, trots att det inte är så kul att pyssla med..

image60

Tak och väggar färdig betsade i  vardagsrum.
Det här var i lördags och fönsterkarmar, fönster och golv saknades då.

image61

Kunde inte låta bli att hänga upp en stjärna!!

image63

Mycket spackling blir det...

image64

En del av köket har landat i vardagsrummet i dag.
Vardagsrummet, köket och ett sovrum har fått golv!!

Kommentarer
Postat av: Annica å djuren

Åå va mysigt med stjärna å golv. Jag tycker de går undan. Fast jag mår ILLA då jag ser att ni spacklar. Att slipa ä de VÄRSTA jag vet.

Va tokigt med telefon, jag har ju ringt flera ggr. Hade ju tänkt åka ner å lussa på torsdag å stanna till fredag. Då har du kunnat måla i fred en stund. Nu blir de nog inget före jul, man jag kommer en längre stund efter i stället. Vi får väl planera ihop nått.

Ha de så bja så länge. Nu ska jag in till Åsele å shoppa kläder *skratt*

2007-12-13 @ 14:40:50
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Bork

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0